Personal branding: cum să porti parfumul ca pe o carte de vizita

Oamenii sunt alcatuiti din multe laturi ale personalitatii lor, din abilitati innascute sau dobandite. Ne definesc diplomele obtinute, suntem mai blanzi, mai empatici sau mai nerabdatori. Insa toate acestea vin imbracate intr-un ambalaj care are o importanta enorma- fie ca ne place sau nu! Imaginea.

Imaginea ta se creeaza de la sine, insa cand o transformi in branding personal duci lucrurile la un nivel mai inalt si, mai ales, mai simplu de controlat. Brandingul personal nu inseamna sa te reinventezi cu incapatanare, nici sa pari ceva ce nu esti, ci pur si simplu sa iti pui in valoare calitatile, sa faci felul in care arati sa exprime cine esti, ce vrei, care sunt ambitiile si valorile tale.

Daca ai fi un brand, cine ai fi?

Ma atrage ca un magnet Chanel. Nu atat brandul, cat creatoarea din spatele sau. Coco Chanel; ce femeie! Ce creatoare desavarsita, cat rafinament, cat efort ascuns sub gratia naturala. Cate decizii uimitoare a luat de-a lungul carierei sale fabuloase (voi admira mereu curajul de a transforma pantalonul intr-o piesa vestimentara adaptata si garderobei feminine). Asta nu inseamna, insa, ca imi propun sa devin Coco Chanel (ar fi, oricum, imposibil). Insa pot observa anumite lucruri pe care le ador si pot intelege cum a construit acest brand fabulos pornind de la propria viziune si imagine, cat de perfect a aliniat propria viata cu ceea ce a insemnat, a devenit si a trecut proba timpului creatia sa. Brandingul personal nu este minciuna, ci rafinare, mesaj tintit, imagine articulata si aliniata cu ceea ce suntem cu adevarat.

Liquid Cashmere Blush Apa de parfum Femei 30 ml


Imi amintesc o colega: era mereu imbaiata intr-un nor diafan de DKNY. Stiai cand intra in birou inainte s-o vezi, stiai daca fusese in birou, daca vorbise la telefonul din redactie (da, inca mai aveam telefon fix) pentru ca receptorul mirosea a... ea! Exact asta reusise sa faca cu acel parfum. Il facuse pe el sa miroasa a ea. Nimeni nu spunea miroase a DKNY, noi toti spuneam miroase a Andreea. Geanta, agenda, scaunul. Mereu si mereu acelasi parfum, care devenise parte din personalitatea ei. Il purta si ziua, si seara, doar ca aplica mai mult cand voia sa suceasca toate capetele. Iar brandingul sau personal, desi realizat 100% intuitiv pe vremea aceea, a functionat. A reusit sa ajunga exact acolo unde trimitea cu gandul imaginea pe care o proiecta. Era ca si cum ar fi manipulat cu finete perceptia sefilor ierarhici si i-ar fi ghidat, fara cuvinte, sa o puna in fruntea departamentului unde stiam ca vrea sa ajunga.

Ce vrei sa spuna parfumul despre tine?

Poti transmite orice la nivel olfactiv: putere, feminitate, senzualitate, complexitate, spirit jucaus. Parfumierii spun ca sa creezi un parfum este ca si cum ai scrie o poezie, doar ca folosesti arome in loc de cuvinte. Creatorii de branding personal se refera la parfum ca la o semnatura. Totul incepe cu un exercitiu cu tine insati. Ce vrei sa spuna parfumul tau despre tine? Apoi, cu ce intensitate. Dar si ce note te definesc, ce parfumuri iti plac? Este inutil sa alegi un parfum doar pentru ca inspira forta sau pentru ca il poarta cineva pe care il admiri. Trebuie sa-ti placa tie, sa te regasesti in notele si in siajul sau, sa vezi daca se potriveste cu pielea ta. Uneori, cautam parfumul-semnatura o viata sau il schimbam o data la cativa ani. Daca insa porti zilnic alt parfum, s-ar putea sa transmiti doua mesaje: ca esti o persoana nehotarata sau ca esti o persoana deschisa. Niciodata nu construim un mesaj doar prin parfum, haine sau accesorii. Ele vorbesc despre noi impreuna. Asadar, nu exista reteta corecta si reteta gresita, doar formule adaptate mesajului pe care doresti sa-l transmiti.

Iata 3 parfumuri cu potential de parfum semnatura si ce pot ele transmite despre cea care le poarta:

Forta si intentie

Manifesto, Yves Saint Laurent isi construieste mesajul limpede, fin si percutant. Este un parfum puternic pe care, odata ce-l simti, il retii usor pentru ca intriga. Pare familiar si nou in acelasi timp. Este proaspat, dulce si calm. Cu note fructate, verzi, florale si vanilate se inscrie in familia parfumurilor orientale, dar aduce un element inedit prin calibrarea atenta a ingredientelor pretioase.

Manifesto Apa de parfum Femei 50 ml

Feminitate si vibratie

Collection Heritage Deux Amours, Jean Patou este un parfum vibrant, ca si cum aroma sa ar fi vie. Nu este un joc de cuvinte sau vreo metafora, este puterea parfumului de a prinde viata si de a comunica, lucru esential atunci cand suntem in cautarea unui parfum-semnatura. Aroma sa are o nota complexa, rafinata, fina. Incepe cu o explozie de bergamota si neroli, urmata de calmul iasomiei si continua pe o baza senzuala de satal si styrax. Are o rezistenta ridicata pe piele, asa ca parfumul se va simti pe parcursul intregii zile si va creiona subtil personalitatea celei care il poarta: ca toate parfumurile geniale, si Deux Amours te face sa vrei sa descoperi mai mult.

Collection Heritage Deux Amours Apa de parfum Femei 100 ml

Complexitate si caldura

O persoana complexa, puternica si calda va avea mereu de castigat: va atrage ca un magnet persoanele din jur si le va oferi un parteneriat bazat pe incredere, intelegere si asumare. Daca am putea transpune toate aceste valori in inima unui parfum, acesta ar fi Amber Musc, Ajmal. O creatie noua, unisex, un parfum deloc simplu sau comun, care va completa perfect o personalitate puternica si, totusi, delicata. Are o baza cu accente retro date de dulceata chihlimbarului si a moscului, completate gratios de trandafirul versatil, intr-o interpretare sofisticata si senzuala.

Tu ce vrei sa spuna parfumul tau despre tine?

Amber Musc Apa de parfum Unisex 100 ml