GUCCI, RETETA SUCCESULUI

Indiferent daca ai vreo tangenta sau nu cu lumea modei, numele GUCCI oricum nu iti este strain. Ai auzit cel putin o data despre faimoasele genti sau accesorii purtate de marile nume din istorie. Un brand urias, cu o istorie uriasa, cu suisuri si coborasuri, cu succese rasunatoare, sau esecuri si pierderi, un brand care a starnit controverse de-a lungul timpului, intr-un singur cuvant – GUCCI! 

 

Povestea de lux incepe la sfarsitul anilor 1800, odata cu nasterea lui Guccio Gucci, la Florenta. Inspirat de bagajele luxoase pe care le vedea zilnic in timp ce lucra la hoteluri din Paris si Londra, Guccio s-a intors la Florenta, orasul lui de origine, cu un gand bine fixat in minte: acela de a deschide un atelier specializat pe articole din piele. Initital, in 1906, cand Guccio Gucci deschide primul magazin, acesta era axat pe productia de sei pentru cai si saci din piele, iar din 1920 progreseaza catre productia de bagaje de lux, pe masura ce clientii sai trecusera de la mijloace de transport cavaline la trasuri fara cai. Da click aici pentru selecia de produse Gucci.

 

In 1938, Guccio Gucci deschide primul sau magazin de vanzare cu amanuntul pe Via Condotti, in Roma, magazin care isi castiga rapid reputatia, datorita produselor de foarte buna calitate, lucrate manual doar de mestesugari priceputi. Printre varietatea de marfuri se numara genti, geamantane, manusi, curele si pantofi, toate produse din piele de calitate superioara, atent mestesugite si cu un design deosebit. Da click aici pentru selecia de produse Gucci.

 

In timpul celui de-al doilea razboi mondial, compania se vede nevoita sa experimenteze si cu alte tipuri de materiale, din cauza deficitului de marfuri straine. Astfel, incep sa se foloseasca in productie materiale precum canepa, panza sau iuta. La sfarsitul razboiului, unul din artizani vine cu o inovatie care va schimba cursul numelui Gucci – manerul lustruit din bambus al gentilor, de unde si denumirea arhicunoscuta a gentii Bamboo Bag, care devine primul produs emblematic al firmei, o geanta preferata atat de celebritati, cat si de regalitati deopotriva. Da click aici pentru selecia de produse Gucci.

La scurt timp dupa succesul rasunator al gentii Bamboo, Gucci vine cu o noua idee, una inspirata din inceputurile sale, si anume echitatia. Dungile verzi si rosii care aminteau de chingile seilor de la cai au devenit rapid o particularitate de succes marca Gucci. Tot in aceeasi perioada, prezenta firmei se simte tot mai mult prin magazinele deschise in Milano si New York. Magazinul de peste ocean a fost o miscare riscanta, insa inteleapta, deschizand astfel noi orizonturi, transformand marfurile Gucci in adevarate simboluri ale statutului social. Astfel, vedete de film sau oameni politici erau tot mai des vazuti purtand haine, accesorii sau genti marca Gucci, ajutand astfel la cresterea reputatiei companiei.

In 1953, Guccio Gucci, fondatorul imperiului Gucci moare, lasand afacerea mostenire celor patru fii ai sai: Aldo, Vasco, Ugo si Rodolfo. Acestia reusesc in anul 1955 sa faca din numele firmei marca inregistrata, iar Aldo Gucci extinde afacerea prin inceperea productiei de pantofi. In 1964 ia nastere ceea ce avea sa devina cea mai recunoscuta monograma a Italiei: sigla companiei Gucci, 2 G-uri interconectate, omagiu adus numelui fondatorului companiei, Guccio Gucci.

Anii 60 au fost incredibili de prosperi, marfurile companiei fiind apreciate in toata lumea si de nume mari ale acelei perioade: Grace Kelly, Liz Taylor, Audrey Hepburn, Samuel Becket si chiar sotia presedintelui american, Jackie Kennedy purtau creatiile marii case. In cinstea fostei Prime Doamne a Americii, Gucci denumeste geanta purtata de aceasta Jackie O. Da click aici pentru selecia de produse Gucci.

 

Gucci isi continua cu succes expansiunea, largindu-si gama de produse, in anul 1974 odata cu lansarea parfumului Gucci No.1 pentru femei, primul din seria lunga de 49 de parfumuri lansate pana in prezent. Desi parfumurile Gucci nu reprezinta o linie principala a companiei, acestea au fost indelung apreciate de-a lungul vremii de catre consumatori din intreaga lume. Succesul parfumurilor s-a bazat in principal pe numele brandului, insa chiar luate individual, aromele Gucci au dat lovitura pe piata. Da click aici pentru selecia de produse Gucci.

 

De asemenea, Gucci a fost printre primele companii italiene care a produs propria linie de ochelari si ochelari de soare, cu o istorie de peste 30 de ani. Ochelarii Gucci au devenit rapid printre cele mai cautate marci, fiind preferate de mari personalitati, precum Gwyneth Paltrow, Jack Nicholson, Madonna, John Wayne, Clark Gable sau Sophia Lauren. Ochelarii Gucci sunt considerati trendsetteri in materie de accesorii, deoarece sunt sofisticati, moderni si cocheti, combinand perfect forme uluitoare si culori trendy. Da click aici pentru selecia de produse Gucci.

 

Un deceniu mai tarziu, certurile si nepotrivirile din familia Gucci au dus compania in prag de destramare, cand Aldo Gucci a fost arestat pentru evaziune fiscala si fiul lui Rodolfo, Maurizio, preia conducerea. Insa nepriceperea lui manageriala a dus curand la vanzarea a jumatate actiunilor gigantului catre Investcorp, o companie din Orientul Mijlociu, iar la scurt timp dupa, a vandut si cealalta jumatate a actiunilor. Doi ani mai tarziu dupa aceste nefericite evenimente, Maurizio este asasinat chiar in fata casei sale, de niste asasini platiti de insasi fosta lui sotie.  

Noii investitori il promoveaza pe Domenico De Sole ca director al companiei, iar acesta, impreuna cu noul director de creatie Tom Ford, readuc brandul pe linia de plutire. Tom Ford induce produselor Gucci un suflu de senzualitate si erotism nemaintalnit pana atunci, curent care se potriveste perfect cu noile tendinte ale modei. In 1998, Gucci este numita „Compania Europeana a anului”, de catre Federatia de Presa de Afaceri Europeana, datorita performantelor sale economice, a viziunii  strategice si managementului calitatii.

Gucci devine un concern international, dupa succesul rasunator si deschiderea a nu mai putin de 76 de magazine in toata lumea, pana in anul 1997. Tom Ford, impreuna cu De Sole, hotarasc achizitionarea brandurilor Yves Saint Laurent Rive Gauche, Bottega Venetta, Boucheron si Sergio Rossi, precum si drepturi de proprietate impartit asupra brandurilor Stela McCartney, Alexander McQueen si Balenciaga. Contractele lui Tom Ford si Domenico De Sole au expirat in anul 2004, cand acestia isi anunta plecarea din imperiul Gucci, nu inainte de a lansa o ultima colectie de primavara, care a reprezentat un real succes comercial.

Cea care il urmeaza pe Tom Ford este nimeni alta decat Frida Giannini, cea care a dus mai departe povestea, reinventand brandul Gucci si devenind cea care aduce prosperitate, continuand sa se concentreze pe intarirea valorilor brandului Gucci si continuarea reputatiei acestui mare nume.

Cuvintele care caracterizeaza brandul Gucci sunt: exclusivitate, calitate, creativitate. La aproape un veac de la infiintare, Gucci continua sa surprinda, sa captiveze si sa emotioneze sufletele intregii lumi. Iar pentru a rememora succesul rasunator al unui astfel de brand, Gucci a deschis la Florenta Muzeul Gucci, o cladire de nu mai putin de  1700 de metri patrati, care spune intreaga istorie a unui nume vechi de peste 90 de ani.