Povestea numelui Burberry

Carouri, trenciuri, parfumuri dementiale si un aer 100% British: da, este vorba despre casa de moda Burberry! Care este povestea ei si in ce consta acel je ne sais pas quoi care face ca eticheta Burberry sa fie atat de iubita si dorita de toti iubitorii de moda din lume?

Haideti sa descoperim aceasta poveste frumoasa si sa ne emotionam impreuna!

Povestea Burberry incepea in 1856…

...in Hampshire, in Marea Britanie si, asa cum incep toate povestile de succes, intr-un mod complet surprinzator: Thomas Burberry, la vremea aceea un tanar ucenic postavar de doar 21 de ani, a inceput sa confectioneze piese vestimentare pentru pasionatii de vanatoare si de pescuit, avand drept scop sa ii protejeze pe acestia de imposibila si neprietenoasa vreme britanica. 10-15 ani mai tarziu atelierul lui Thomas Burberry avea o clientela numeroasa, formata, bineinteles, din elita vremurilor, care aprecia atat calitatea, cat si designul pieselor Burberry.

Dar Thomas Burberry urma sa dea cu adevarat lovitura aproape doua decenii mai tarziu, atunci cand inventa gabardina. Daca acest cuvant va nelamureste, iata despre ce e vorba: in acea perioada singurul material rezistent la apa cunoscut era cauciucul natural, iar gabardina proaspat inventata il intrecea, fiind mai usoara si mai confortabila decat acesta. Atat de revolutionara a fost gabardina, incat Dr Fridtjoh Nansen, zoolog, explorator si laureat al Premiului Nobel a plecat intr-o expeditie la Cercul Polar imbracat in echipamente facute din acest nou material!

Succesul astfel obtinut i-a permis lui Thomas Burberry sa deschida un nou atelier, de data aceasta in Londra, unde devenea celebru, crea noi uniforme pentru ofiterii britanici si inventa o piesa vestimentara-cheie, lunga si rezistenta, numita “tielocken”.

Povestea continua in Primul Razboi Mondial

La inceputul Primului Razboi Mondial, Armata britanica i-a cerut lui Thomas Burberry sa creeze o noua versiune, cat mai practica, a tieclocken-ului. Asa ca designerul a facut un model de haina echipata cu o curea cu inele de care se puteau agata grenade si harti, dar si cu un fel de clapete pe umeri de care se puteau prinde masca de gaze si binoclul. Ei bine, astfel se nastea trenciul, aceasta piesa omniprezenta in orice garderoba, despre care am uitat cu totii ca la inceput a fost o uniforma militara si care astazi exista in atatea variante, de la cele mai clasice la cele mai extravagante!

In 1924, Burberry crea celebrul model cu carouri care a ramas pana in prezent simbolul inconfundabil al acestei case de moda, in nuante de bej, negru, alb si rosu si care si astazi ii fac pe pasionatii de moda sa tresara. Doi ani mai tarziu, Thomas Burberry se stingea din viata si lasa mostenire intreaga afacere celor doi fii ai sai, Thomas Newman Si Arthur Burberry, care o vindeau la mijlocul anilor ‘50 grupului britanic GUS.

Gloriosii ani ‘50

Pentru casa de moda Burberry, anii ‘50 au venit la pachet cu mult glamour si faima. Au fost anii in care Burberry a devenit unul dintre brandurile iubite de celebritati, anii in care tot mapamondul il vedea pe Humphrey Bogart in Casablanca purtand emblamaticul trenci Burberry, pe Audrey Hepburn purtand piese Burberry in Breakfast at Tiffany’s, la fel ca Gary Cooper si Marlene Dietrich in Morocco. In urmatorii ani, Burberry si-a pus semnatura pe colectii superchic de accesorii, de la genti la umbrele si de la esarfe la valize si a cucerit lumea.

Anii ‘90 si renasterea Burberry

Dupa cateva decenii de glorie, casa de moda Burberry a intrat intr-un con de umbra, fiind serios amenintata de toate produse fake care veneau din Asia si puteau fi cumparate pentru mai putin de o zecime din pretul originalelor. Dar, din fericire, la finalul anilor ‘90, o echipa formata din fotograful Mario Testino, art directorul Fabien Baron si modelul Kate Moss a relansat imaginea brandului si a repus acest nume pe harta celor mai importante case de moda. In 1999, Burberry o noua linie, Burberry Prorsum, iar in 2001 designerul Christopher Bailey moderniza si relansa imaginea Burberry, de data aceasta creatiile fiind orientate catre cei mai tineri si mai cool dintre consumatorii de moda.

Si sa nu uitam de parfumuri!

Dincolo de accesoriile si de creatiile vestimentare, casa de moda Burberry ne-a cucerit pentru totdeauna cu parfumurile sale absolut fabuloase, care reusesc sa redea spiritul si flerul pentru stil marca Burberry, dar si acel je ne sais quoi de care vorbeam la inceputul articolului. Acestea fiind spuse, iata un top 3 al parfumurilor semnate Burberry, de care noi ne-am indragostit irevocabil:

Burberry, un parfum floral si extrem de rafinat, cu note de mandarina, salvie, radacina de violete, stanjenel, nectarina, floare de piersic, maciese, ciclama rosie, si zambila albastra, splendid ca o plimbare printr-un parc englezesc intr-o zi insorita.

Burberry Brit, un parfum floral fructat extrem de special, cu note de lamaie verde, migale, para, bujor, zahar, migdale caramelizate, lemn de mahon, ambra, boabe de tonka si vanilie, minunat ca un 5 o’clock tea cu ceai si biscuiti facuti cu drag.

Burberry Weekend, un parfum floral cu note de mignonette, mandarina, salvie, radacina de violete, stanjenel, nectarina, floare de piersic, maciese, ciclama rosie, zambila albastra, lemn de santal, mosc si cedru, fermecator ca un weekend in countryside-ul britanic.

 

Te asteptam pe SOLE cu idei, inspiratie, accesorii stylish si cosmetice cool!