Parfumuri de nisa

Odata ce lumea parfumurilor te cucereste, vei dori sa afli mai multe despre aceasta arta adresata simtului olfactiv. Marii parfumieri ai lumii spun ca „nasul” se educa si ca, prin expunerea la experiente olfactive diverse, invatam sa detectam noi si noi accente pe care la inceput nu le sesizam. De exemplu, ingrediente rare (precum rasina) sau, dimpotriva, accente prea sintetice.

Fenomenul parfumeriei de nisa este tot ma des pe buzele pasionatelor de beauty, insa este imposibil sa oferim o definitie perfecta a ideii de parfum de nisa. Cu toate acestea, odata ce ai experimentat privilegiul unui parfum de nisa, iti vei pune intrebarea: „ce il face atat de special”?

La prima strigare, ai putea sa te gandesti la calitatea ingredientelor folosite de parfumieri. Insa nu este neaparat adevarat. Ingredientele sintetice se pot regasi si in formula parfumurilor de nisa, au rostul si rolul lor. Insa, intr-adevar, un parfum de nisa va avea mai multe ingrediente naturale, cu o prelucrare care dureaza si le face mai scump de obtinut. O alta dimensiune pe care o putem lua in calcul este ca, in principiu, un parfum de nisa este creatia unui parfumier sau a unei case de parfumuri care nu produce, de exemplu, elemente de fashion. Aceasta tendinta a marilor branduri de fashion de a-si adauga in portofoliu parfumuri a fost o lovitura data parfumierilor clasici iar tendinta este ca acestia sa regaseasca vechea meserie nisandu-se pe arome olfactive distincte si destul de diferite de marile succese comerciale. Daca ne gandim ca o regula ar fi comercializarea parfumurilor de nisa exclusiv in magazine specializate, avem, din nou, contraargumente deoarece parfumuri speciale se gasesc si in magazinele de beauty care comercializeaza si altfel de produse decat parfumuri. Am miza de patru elemente pe care le putem bifa cu incredere atunci cand cautam definitia unui parfum de nisa, fara sa exageram sau sa devenim prea exclusivisti in a aplica o eticheta atat de pretioasa unui produs care ne bucura sufletul.

Creativitatea

Parfumierii de nisa se mandresc cu creativitatea lor. Putem compara un parfum cu un poem. Asa cum o poezie este alcatuita din cuvinte, mesajul unui parfum se construieste pe note olfactive. Modul in care acestea sunt imbinate construiesc nuantele care dau personalitate unui parfum. In principiu, avem o cantitate finita de arome, asa cum avem un numar finit de cuvinte. In practica, variatiunile si alaturarileinedite fac distinctia intre un parfum memorabil, surprinzator si capabil sa exprime ceea ce parfumierul isi imagineaza. Creativitatea in lumea parfumurilor de nisa poate atinge cote surprinzatoare, de aceea relatia pe care o vei construi cu acest tip de parfumuri este extraordinar de personala si de intensa.

Ingredientele rare

Fara sa le separam in ingrediente sintetice sau naturale, pentru ca ambele categorii sunt valoroase si au rostul lor, am defini mai degraba ca un ingredient rar este cel care se produce in cantitati mici fie pentru ca este greu de procurat, fie pentru ca necesita un termen lung de maturare. Rasina, vanilia naturala sau accentele de rom, cafea, cognac sau whisky pe care le regasim in creatiile lui By Kilian amintesc sofisticat de mostenirea familiei sale, imperiul Hennessy. Vorbim despre acele ingrediente speciale care motiveaza un parfumier sa nu se opreasca din cautarile sale si sa seduca publicul printr-o istorie personala cu valoare instrinseca.

Aroma riscanta din punct de vedere comercial

Multe parfumuri de nisa te vor surprinde prin faptul ca sunt creatii unisex. Nu se adreseaza exclusiv femeilor sau barbatilor, nu sunt parfumuri „de zi” sau „de seara”, sunt pur si simplu emblematice prin compozitia lor complexa, au personalitate, nu sunt deloc comune. Pe cat de seducator suna aceste premize pentru noi, cei care cautam un parfum special, pe atat de riscant pot sa sune pentru un brand care vizeaza vanzari la scara larga. Pur si simplueste un risc pe care nu orice brand il poate asuma, o aventura mult prea in antiteza cu ideea de succes comercial. Si atunci, ramane la latitudinea parfumierilor de nisa sa produca aceste parfumuri care miros a povesti mai degraba decat a ingrediente.

Cantitatea limitata

Parfumurile de nisa sunt, prin definitie, parfumuri care se produc in cantitati limitate. Vestea grozava este ca sunt foarte mici sansele sa porti acelasi parfum cu alte persoane din proximitate, ca aroma speciala va deveni semnatura ta personala, ca poti alege o poveste aparte pentru a transmite despre tine ceea ce iti doresti sa spui. Vestea mai putin grozava este ca vei plati un pret mai mare, justificat insa sensibil mai ridicat decat in cazul unui parfum care nu este de nisa. Noi credem ca daca parfumurile te pasioneaza, merita sa iti faci acest cadou. Iar ca investitie, o justifica inclusiv rezistenta foarte buna pe piele si pe textilele naturale cu care vin toate parfumurile de nisa.

Descopera pe SOLE selectia fabuloasa de parfumuri si da-ti voie sa te indragostesti de aroma ta preferata!