Meniu pentru o piele superba
Meniu pentru o piele superba

Pentru un ten superb, avem nevoie de produse cosmetice de cea mai buna calitate. Insa la fel de importante sunt si alimentele pe care le includem in meniul nostru zilnic, intrucat ne influenteaza starea de sanatate a pielii, ne pot ajuta sa luptam cu acneea, deshidratarea si imabatranirea prematura a tenului.

Iata ce alimente ar fi ideal sa se regaseasca in farfuriile noastre pentru o piele superba. Iti promitem ca nu sunt doar sanatoase, ci si gustoase daca le integrezi in retete potrivite gustului tau si daca iti propui sa inveti sa mananci mai sanatos!

Acizi grasi esentiali

Pielea are nevoie sa fie hranita cu acizi grasi esentiali, sunt acei acizi grasi sanatosi care ne dau un aspect tanar, amana ridurile de expresie si sunt o sursa interioara de frumusete. Acizii grasi esentiali se gasesc in pestele cu carne grasa. Sardinele, tonul si somonul sunt principalele surse pe care le avem la indemana. Sardinele si tonul sunt cel mai usor de gasit in conserve. Poti stropi cu putina lamaie pestele, presara patrunjel verde proaspat deasupra si ai o masa hranitoare si sanatoasa! Somonul este delicios la gratar sau la cuptor, iar daca il marinezi cu sos de soia, miere si pulbere de usturoi vei avea o revelatie culinara! Il poti servi cu o salata verde sau cu brocoli. O alta sursa importanta de acizi grasi esentiali sunt uleiul de soia, de nuci sau de susan. Se gasesc in magazinele cu produse naturiste si iti recomandam sa nu le prepari termic, ci sa stropesti cu ele salatele. Vei remarca aromele diferite si in timp vei stabili care sunt preferatele tale. Le poti include si in diferite masti pentru fata!

Vitaminele A, E si C

Anumite vitamine ajuta tenul sa se mentina tanar, sa se apere de agresiunea factorilor de mediu si sa se regenereze mai usor. Vitamina A, cunoscuta si sub denumirea de retinol, este esentiala pentru regenerarea celulara si pentru efectul sau anti-ageing. Vitamina C sau acidul ascorbic este un antioxidant cu rol important in vindecarea leziunilor tenului si in luminozitatea si elasticitatea pielii. Vitamina E ajuta corpul sa regleze nivelul de retinol, vital pentru sanatatea tenului. Asadar, avem de-a face cu trei vitamine importante sunt capabile sa ne mentina pielea in forma. Le gasim in oua, lapte, unt si uleiuri vegetale. Cat despre vegetale, sunt bogate in acest cocktail fenomenal fructele de kiwi, rosiile, fructele de padure si verdeturile. Toate aceste alimente sunt simplu de inclus in dieta, iar pentru rezultate vizibile este important sa le consumam zilnic, in cantitati moderate. Ouale sunt perfecte si in diete pentru ca reprezinta un „aliment-minune”, capabil sa ne ofere cam tot ce avem nevoie la o masa, in special daca le mancam fierte sau posate (nu prajite!).

Alimente bogate in zinc si fier

Zincul este aliatul tuturor tipurilor de ten datorita proprietatilor sale antioxidante. Insa in cazul tenului acneic, zincul face adevarate minuni pentru ca regleaza secretia de sebum, elimina cosurile si toate acestea se intampla in tandem cu mentinerea sanatatii tenului. Este un mineral care protejeaza pielea inclusiv impotriva radiatiilor solare, de aceea se si regaseste in multe creme pentru plaja. Gasim surse importante si delicioase de zinc in stridii, ficat (in special cel de porc sau vita), paine integrala, germeni de grau, crustacee sau fasole. Poti obtine singura germenii de grau, acasa. Tot ce ai de facut este sa presari seminte de grau pe o suprafata umeda (un burete curat, de exemplu) si sa plasezi vasul langa o fereastra, la lumina. Uda zilnic boabele si consuma-le cand incep sa incolteasca, in combinatie cu iaurt si putina miere. Fierul este un alt mineral care ne ajuta pielea sa aiba vitalitate si culoare. Il regasim in produsele lactate, in carne, spanac, porumb, varza si cartofi dar si in mere, caise sau banane.

Ce sa evitam?

Este simplu de intuit, dar putin mai dificil de respectat J Prajelile, alimentele de tip fast-food si dulciurile sunt inamicii evidenti ai tenului curat si sanatos. Toate alimentele procesate vin cu un gust intens, insa cu putine beneficii pentru sanatatate. Acizii grasi saturati din cartofii prajiti sau excesul de zahar din ciocolata comerciala sunt responsabili pentru un ten lipsit de stralucire si iritat. Iar daca fumezi, tine cont ca tigarile sunt un drum sigur spre tenul patat, deshidratat si imbatranit. Chiar daca nu vom reusi sa mancam 100% sanatos, daca reducem excesele la nivel de exceptii, rezultatele se vor vedea atat de ten cat si pe cantar!

Odata bifat meniul sanatos, ne putem ajuta si mai mult tenul cu produse organice. Descopera pe SOLE intreaga selectie de cosmetice naturale premium!